Pojken har drömmar, det kan man aldrig ändra på

Idag är det måndag den 27/7, bara så att ni vet. Då får vi det där bidraget vi vanligtvis kallar för Lön. den har varit efterlängtad!

Natten lördag-söndag detvillsäga igår natt var den jobbigaste jag varit med om under denna sommarn iaf. Usch! Var inte på min vanliga avdelning utan hade blvit extrainringd för att det fattades folk, och jag gillar ju att jobba så det är klart man tackar JA. Jag började klokcan 20.00 och 20.15 var det igång då jag och min arbetskollega hittar en patient som är självdestruktiv och 1 minut till så hade det  nog varit försent, men vi lyckades klara av situationen. Det var inte så farligt jobbigt ioförsig utan det var att jag inte hade sovit någonting på hela dagen och att jag mådde allmänt dåligt pågrundav att jag var så trött, klokcan 2 så började en film som vi ipersoanlen skulle kika på och jag kunde inte sitta med de och kolla för då höll jag på o somna. Nickade till flera gånger och kännde verkligen att jag inte skulle klara den natten, sen så säger en kollega " Nu är det bara hälften av tiden kvar"... !!! perfekt, jätte uppmuntrande. Trodde helt allvarligt att jag inte skulle klara av natten men jag gjorde allting för att hålla mig vaken, giock ut och skulle hämta tidningen 2 gånger hahah, första gången var jag för tidig. Men det var skönt o vara ute en stund, för jag har aldrig hört av någon som somnar när man samtidigt går? 

Natten gick och jag klarade av det riktigt bra, men var riktigt trött runt 6 och den sista timmen brukar gå väldigt fort innan dagpersonalen kommer, sittter iaf inne i personalrummet och sperlar harpan och dagspersonalen kommer en efter en. Och ungefär precis vid 7 när vi ska gå hem så går brandlarmet igång! Skapligt ljud, det visade sig att det var "det stora" brandlarmet som är direkt kopplat till brandkåren som vi inte kan göra så mkt åt, men vi sprang iaf in i varenda rum för att kolla om någon hade tuttat på någonstans men så var det inte. Vi hittade inget ställe som det brann på, o 5 minuter senare var räddningstjänsten där med två stora bilar. De kom in och såg att det var i "rökrummet" som någon hade varit lite busig. !!Sabotage!!... om jag var trött innan det tjöj så var jag raka motsatsen nu, klarvaken var jag och sprang runt o kollade till så allt var okay. Sen så fick jag äntligen gå hem ungef'är 07:40. Var det någon som sa övertid?:=)

Sen så när jag satte mig i bilen och åkte hem, så mötte jag samma brandbilar med blåljus tillbaka mot karsudden och sen när jag kom på kvällen så var det samma patient som hade varit ännu mer busig....


Once in a life time....Vi har länge sett att våran lilla vita skogskatt har varit lite tjock om magen och misstänkt och hoppas på att det skulle vara små ungar där inne och sen igår eftermiddags när jag vaknat så låg hon och andades väldigt konstigt osså, och då tänkte vi att det var på gång, och sen en stund senare så kom det ut en liten svart sak. ELOF ska han heta, 5 minuter efter det så kom det en till, LENNART ska han heta, sen kom det en till vit/svart liten sak, det är ADOLF. Sen var jag tvungen o åka till jobbet för en kortnatt där. Kvart över 6 så får jag sms av farsgubben "nu är det 4." Så vi har 4 små fladdermöss... Kattungar här hemma.

Är det någon som är intresserad av kattungar så säg till! 



Kom ihåg mig då








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0