It dose´t matter if you´re black or white

Nyss hemkommen från mitt arbete på regionsjukhuset Karsudden, det är ett arbete som jag trivs väldigt bra med måste jag säga, tidigare arbeten så har jag inte alls velat åka dit och är inte ett dugg sugen på att jobba men det här är faktikst riktigt bra, trivs grymt med mina arbetskamrater och vi har mkt roliga diskussioner om allt o inget. Sen den patientkontakten jag har är jag väldigt nöjd med, jag känner verkligen att jag kan ge patienterna en bra och stabil vardag och hjälpa de på ett eller annat sätt. Och när patienterna ter sig till mig isället för till ordinarie personal så måste jag väll ändå vara ganska så omtyckt och kompetent? Svaret är enligt mig ät "JA". 
 
Suttit och löst sudoku nu på morgonen när jag satt "XVAk" på en patient. Patienten i fråga ligger och vrålsnarkar och mitt imellan två snarkningar så frågar hon " JOhannes? vad fan blir vindsurfing baklänges?" haha skojar inte att jag blev chockad och tappade helt bort mig bland siffrorna i mitt sudoku och varpå jag var tvungen o skriva ner ordet  och sedan svara. " Aha" säger personen och vänder sig om och snarkar vidare;)

Kungen av pop är död!:*(

Jag var inte hans största fan men gillade verkligen hans musik, och alla anklagelser mot honom av olika anledningar tror jag inte ett dugg på... Varför i hela friden skulle den människan göra något sånt? (Den som kommer med ett bra argument får ett fint pris!) Sorgligt är ordet iallafall...Och vad spelar det för roll om man är svart eller vit?(8) Favourite!


Ska iallafall gå o sova nu, och vill bara att det ska vara eftermiddag snart!  Ser fram imot det väldigt mkt!

Go´natt o slagga vell!

I och med det tråkiga som igår hände MJ, så vad passar då bättre än att avsluta med de underbara orden som är tagna ur en mer underbar låt av Lars Winnerbäck, och jag tror inte att det är många som inte kommer att minnas kanske den största stjärna inom hiphop musiken någonsing....

När du står ensam kvar på tå
och ytan inte går att nå
när du träffat botten

Kom ihåg mig då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0