"Ska jag gå o röka eller vad tycker ni?"

Nyligen hemkommen efter en redig kortisnatt på karsudden. Började 18.00 och slutade nu klokcan 02.00, shiiiet vad fort det gick, är ju redan innött på o gå och dra där i 11 timmar och 8 timmar sa bara " swish", nja inte riktigt så fort men det var inte långt ifrån alltså.
Mkt nöjd med denna helgen faktikst, trevligt sällskap av S i fredags, på lördagen var jag ute på jättorp och gick 27 hål, lirade min livsgolf sista 9 så det var redigt kul måste jag säga, och sänkte mig på det så jag är väldigt nöjd.
Skulle ha fått besök av S i lördagskväll oxå men du var ju sjuk och det var väldigt synd. Hörde av mig till hänkäpänkää och han och Markus var nere vid MIN brygga och fiskade, och jag hade ingenting o göra så jag packade ihop grejerna och åkte med de ut på sjön, en mkt trevlig kväll. Shiiet alltså vad mkt fisk vi fick, Hänkäpänkää sov hos mig en natten och vi käkade flamerad gös till kvällsfika, genomkokta gäddungar till nattmacken och abborébuffé till frukost... that´s a PÅSS,,, NAT!!! Vi fick inte upp en enda liten firrebirre;=) men roligt hade vi.
Som sagt så hade jag nattgäst den natten och dagen efter var det raka vägen ner till bryggan och sjön o SCHteka i solen, man måste ju jämna ut "golfbrännan". Årets första dopp faktikst, helnöjd med det!

Efter badet var det hem och städa i ordning lite osså, har ju varit själv hemma hela helgen då päronen o sis har varit i Norge o hälsat på brorsan ( om ni hade läst min blogg innan så hade jag slupit skriva det där sista;=) ), jag städade iaf iordning en massa och diskade och damsög o hade mig medans Hänkääpänkää satt vid pianot eller kollade på TV. Sen var det dags att åka iväg till mitt andra hem - Karsudden.

Haha idag  hände ytterligare en rolig sak som jag måste citera.
En patient som har svårt att få fram det hon egentligen vill säga står i dörren till personalrummet och försöker stamma fram någonting som jag och en annan skötare (Jenny) inte riktigt förstår, och mitt i sin mening som handlar om något konstigt så säger hon " Ska jag gå o röka eller vad tycker ni?" haha och jag och Jenny kollade på varandra och brast sedan ut i skratt. Det finns säkert ni som inte tycker det var ett dugg roligt men om ni varit där då hade ni haft er o roa er åt ett bra tag framöver, eller hur Jenny?;=) haha

Och nu så börjar en ny vecka och jag hoppas att det blir en mkt trevlig sådan... Åk inte snälla!(a)

Dags o dejta sängen och sedan upp till ännu en varm och skön sommardag som kommer att spenderas antingen på da beach eller golfbanan, den som lever får se:=)

SJVHA

Har du vandrat de tomma stegen utmed orons kanaler?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0