1 dollar 20 cent!

NU har det inte hant sa mkt i Kambodja som jag har varit delaktid i kan jag saga. Inte gjort speciellt mkt de senaste dagarna, bara tagit det lugnt... Ja just det, igar sa Traffade jag min kompis Jeroun fran Holland som nu oxa har anlant till Phnom Penh, vi umgicks hela dagen igar och hela dagen idag. Riktigt trevligt, och nu har vi bestamt att vi fortsatter o resa tillsammans en bit. Vi ska cykla till busstationen imorrn och forsoka hitta billigaste biljetten till SIem Reap, en stad lite mer norrut i Kambodja. Riktigt trevligt!

OCh dra pa trissor! Jojje har Motionerat, pa semestern? Knasigt det dar, var ute iforrgar ocyh lopte i det skona vadret och idag efter jag och Jeroun gatt i 4 timmar sa lopte jag sista 20 minutrarna tillbaka till hotellet... Forvanad sjalv!

Sen sa ar det faktikst att jag dricker valdigt mkt, VATTEN alltsa! Men nastan ingen ol overhuvudtaget, har kanske druckit 6 ol sen jag lamnade Sverige, Applad!
OCh min mage har inte varit det basta nu ett par dagar sa jag tankte att jag skulle hitta nagot gatt och starkt som tar dod pa lite bacilusker! Igar sa hittade jag en kvarting Whiskey for 1 dollar och 20 cent, aaa det ar sant! Och en sak till, den var riktigt god! Jag ar mer for det dar lite aldre rokigare sakerna om det ska vara nagot, men da kostar det ju lite mer, sa igar gjorde jag jordens klipp! Satt igar kvall med ett gang och jag drack vall en 2 cl eller nagot, och min mage mar toppen! Det ar inte sa att jag dricker bara for att sa den har flarren kommer racka ett bra tag. Bra va?

:=D

IMorrn ar det champions LEague final och jag kommer troligtvis att missa den:=/

hahah varsta skamtet jag drog idag da!
Bakgrunden ar, i Kambodja anvader man tva valutor antingen Us Dollar eller Riel uttalas som det later.

Sen var det sa att Jeroun hade varit och vaxlat pengar och han kollade pa det lite skeptiskt som om de inte var akta. och sen fragar han mig "Johannes? Do you think this is Real?" jojje svarar: No it's dollar! hahahah Det var roligt och vi garvade en bra stund faktiskt... Hoppas ni fattar... Real och riel... pronunce the same! Samesame, but different!


Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0