Goooooood Mooooorrrrrninng Vietnam!!!!

Japp, sa atte, jooora!  4 timmars fard med nagonting som vietnameserna kallar buss, det var vad som vantade mig nar jag igarmorse vaknade! Goood Morning vietnam! den sa kallade "bussen" hade 4 hjul, en ratt och fonster pa alla sidor som de flesta andra bussar har men, ingen AC, buller o bonk, chaufforer som kor som _)'";';"), men jag klagar inte, det ar det har som ar det roliga med allting:) Man ser olika kulturer, man ser att manniskor ha det betydligt sammre an vad vi har, sa vi ska inte klaga for 5 ore, detta var det basta det tog fram sa det. Inte vet jag men de forsoker iaf gora det basta for att vi ska tycka om och uppskatta det de gor. Som sagt, det var kanske inte vart o kalla buss men det ar okay "gladgubbe"... Sen bar det av ut pa havet, och folk som sager att Sthlm skargard ar sa fin och underbar, ( jag sager inte att den inte ar det) !MEN!, detta var riktigt haftigt och fint! Halong Bay, det var varmt, sa ini bubblan assa! Men efter 6 timmars batfard sa var det dags for lite bad o grejer. Bla/gront vatten med en tempratur av 24 grader, sa svalkade det ratt sa bra i skillnad mot luften dar det var ca:42 grader, och jag blev utsett till "the best swimmer" I dont know really, men antagligen for att jag dok i och var kvar i vattnet fran borjan till slut sa. De bjod pa en liten ol for det faktikst:) Sen var det dags o slagga kvar pa baten oxa, riktigt haftigt! Trodde det var under bar himmel men det fick vi inte gora sa :/ Men jag och min nya italienska van, bodde i ett okay RUm anda. Sen bestmade vi att vi skulle ga upp klokcan 5 och springa elljussparet... NEEEEEEEEEEEE! Vi bestamde att vi skulle upp o kika pa soluppgangen over Halong bay, och alla klippor, det varsta var att det inte var nagon soluppgang, eller joo det var det ju saklart, men inte som vi sag till, for vi hade flytit ivag en bit sa vi lag precis intill en stor klippvagg, sa det blev inget, men det ar okay. Sen sa kom jag tillbaka till hotellet for 2 timmar sen typ, och har bokat tagbiljett till imorrn, da drar jag vidare nerat i Vietnam. Riktigt nice ska det vara sager de som har varit dar, och jag reser ju by myself sa jag kan gora precis vad jag vill, sa imorrn sa drar jag ett nattag nerat! 

" Jag alskar mitt meningslosa liv, hur ar ditt liv?"

Ciao!   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0