Hanoi - - - -> Hoian

DEt later nastan likadant, vad roligt hihihi... Aa jag har iallafall lamnar huvudstaden Hanoi for en resa soderut i Vietnam till en stad som heter Hoian. Igarkvall vid 19:00 vietnamesisk tid ( 14:00 svensktid) sa lamnade jag Hanoi for en 13 timmars tagresa till en stad som heter Danang, nu tycker ni sakert att 13 timmar ar en valdigt lang tid, och det ar det kanske men det var ju ett nattag och det var sangar i hytterna sa det gick hur smidigt som helst. Bodde i samma kupe' som 2 londonbor och 1 Amerikansk kvinna. Mkt trevliga manniskor, vi pratade i nagon timme om vad vi hade gjort hitills pa vara resor och vart vi skulle sen, och det visade sig att alla skulle till just Hoian. Men sen var det dags o sova och det behovdes. Var verkligen hur skont som helst, underbart att sova pa tag. Man liksom gungar i takt med taget, riktigt skont! Sen var det morgon och vi vaknade nar konduktoren bankade pa dorren och skrek " Sopsackar, sopsackar, Danang, Sopsackar, Danang!!!!" hahah sopsackar, det tyckte jag var roligt sa dagen borjade bra och vi anlande till Danang 10 minuter senare. OCh iomed att alla vi skulle till just Hoian som ligger 5 mil annu mer soderut an Danang sa delade vi pa en taxi och betlade 25000 Vtm var = 12 kronor. Hittade ett bra hotel pa en gang med mkt trevligt manniskor, gick och at frukost med en tjej fran Holland men som nu har lamnat oss... ;0) Hon skulle med nagon buss:D

Det at valdigt varmt har sa man vet inte riktigt vad man ska gora men jag har iallafall inkopt ett par nya Badshorts, for de andra blev stulna nar vi var ute i Halongbay. hahaha aja, inte mkt o gora. TUr det inte var nagot annat de tog men bara sjalva grejen... Vem vill ha ett par begagnade badbyxor, man vet ju inte vad den forra agaren har hittat pa och gjort med de? Usch sager jag bara!;=)

Nu ar det noodelsoppa med tomat och egg som galler, min favorit!

Ciao!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0