My mother was A Tailor(8)

Hoian som stad ar kand for att ha Skraddare / Tailors i varenda gatuhorn, och jag trodde vall att det var en overdrift men det var ettt falsarium! Det ar skraddare, sommerskor overallt, jag hade inte tankt att jag skulle gora nagonting dar, men jag gick runt o kikade en massa och gamforde manga olika. Sen sa var det en tjejkompis fran Holland som tipsade om en skraddare. Jag gick dit, kikade, tankte, bestamde, betalade och nu sa vantade jag bara pa att fa ga dit dagen efter..... De kan sina grejer kan jag saga! Riktigt duktiga ar de och jag ar riktigt nojd med mina tva kostymer som de har gjort enbart for mig, efter mina matt, och PRECIS sa dar som jag vill ha de. Ska hamta ut de u om 1 timme ungefar, och sen ska de skickas hem... Och forhoppningsvis sa ar de hemma nar jag kommer hem:D

Sen igar sa hyrde jag en motorcykel, eller en moped jag vet inte vad det var men fort gick det. Fordonet var inte mkt storre an en vanlig vespa men nar jag lagger av gasen i 130 km/ sa kan jag nog konstatera att det var en motorcykel. Det blev att aka runt lite i Hoian och bara se mig omkring, mkt fin o trevlig liten stad, sen bar det av till Da Beah! Awesome! 38 grader i luften 24 i havet, AWSOME!!! Var ratt sa lugnt pa stranden. inte overdrivet mkt folk eller sa, sa det var skont. Kande pa mig att solen tar ratt bra, men inte SABRA, har brannt sonder mig totalt, efter 1 dag pa stranden!!! Har knappt sovit 2 timmar inatt pga. smartan i ben, rygg och mage. Usch!

Sa idag, sa har jag inte gjort mkt mer an att hamta ut mina kostymer skickat ivag de, och sen bara legat i sangen o tagit det lugnt. Kan knappt rora mig utan smartor! Usch, ska aldrig mer fuska med solsprejen!

Pa tal om att hyra moped/motorcykel o kora snabbt... Man kor likadant som manniskorna som bor har gor, man lagger sig pa tutan och kor bara, och pa tal om det sa har min provatid for korkortet gatt ut. mohahahahah!


Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0