sa det sa!

Nu har man lamnat Kambodja for fortsatt fard mot Thailand.

Jag hade kollat upp manga olika destinationer som jag ville besoka i Thailand men var da tvungen o aka over Bangkok, och nog for att det var lugnt dar just da sa ville jag anda inte aka over Bangkok.
Och tillslut sa hittade jag ett stalle pa ostsidan av Thailand som heter Pattaya och darifran kan man ta bat over till Hua hinh.... TRODDE JAG! De tog bort den mojlighten for 3 mander sen... Skit roligt! NEe! Men som tur var sa hade jag hittat ett Hollandskt par som jag reste tillsammans med, och de hade oxa tankt att ta Baten fran Pattaya till Hua hinh. OCh faktikst sa finns det inga andra alternativ an o korsa Bangkok. Och det var hur lugnt som helst dar, vi var i Bangkok i 5 timmar kanske och gjorde ingenting i stort sett. Det gick fortfarande militarer pa gatan ossa men det var inget mer med det. Sen vantade det en rolig bussresa till Krabi, vi var 7 pers i en stor buss for 50 pers. Det ar effektivt!

Bussresan fran Siemreap till Pattaya - 8 timmar
Bussresan fran Pattaya till Bangkok - 4 timmar
Bussresan Fran Bangkok till Krabi - 15 timmar ....... Kewl!

Sen tag jag baten fran Krabi over till Koh Lanta, och dar ar jag nu.. och jag ska inte gora nagonting den narmsta veckan! BARA TA HAND OM JOHANNES!

Har ar jag nu sa att ni vet.. VI har 39 grader i skuggan just nu, men varfor ska man vara dar?;)

Ciao!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0