Saigon - Ho Chi minh City

Nu ar JOjjeEKlund trott... Har inte sovit pa 36 timmar! Igar var en lugn dag i Hoian gjorde ingenting i princip forutom och at. Cao Lao, en lokalratt som bara finns i Hoian. Gottgottigott gott!

Sen vid halv 6 sa gick min buss fran Hoian, det var en sk. sleeperbuss med sangar. Och de bussarna som jag hade sett det var vaningssangar men sjalvklart inte i JojjeEklunds Buss, neheda! Hade en bussresa pa 14 timmar framfor mig liggandes bredvid en Vietnamesisk Gubbe som snarkade nagot sjukt... Trangt var det oxa, sa kunde inte sova alls pa de 14 timmarna! Usch, jag forsokte men det gick inte!

Det var bara halva strackan, da hade vi kommit fram till en stad som heter NhaTrang, dykarnas Paradis i Vietnam, ( jag sjalv vantar tills jag kommer till Thailand).. Dar var det bara frukost och sen dags o byta buss for ytterliggare fard i 11 timmar! Da var det vanligt sittbussar, riktigt bekvama oxa faktikst. Men kunde inte sova iaf, chaufforen var den varsta jag varit med om, jag har sagt det forr att Asiaterna kor bil som aa vet inte vad, men det har var varre an nagonsin. Nar t.o.m. lokalbefolkningen reagerar pa hur han kor och de sager att det var nara att smalla da ar det verkligen allvar! Bara trycka pa tutan och kora om. Och det var den perskans Tutan som holl mig vaken hela tiden. Usch! (igen)

Och sen sa var man antligen framme, i Vietnams storsta stad Ho Chi minh city, Vietnameserna kallar den fortfarande for Saigon som ar orginalnamnet men den heter numere Ho Chi minh City.

Gick runt och letade Hotell och hittade ett bra och billigt efter nagon timme sadar.

GIck ut och skulle kaka lite och gar igenom en stor park... Dar var det uppdukat for gangslagsmal, inte alla ganger man ser det, LIVE! DEt var inte mkt o se om jag ska vara arlig, de sprang bara in i varandra och slogs i typ 10 sekunder sen bakade alla undan igen och pustade ut... sen gick de at varsitt hall... Duktiga killar(Y) 6/5 toasters!!

Nu vantar jag bara pa min Hollandska van Jeroen och sen ar det dags att slaggish! SOm sagt, kanner mig lite trott men maste ju uppdatera omvarlden! Eller hur Mamma? MM viktigt det dar!

G'natt!


Kommentarer
Postat av: Bella

Sä rätt så!!! Det är bra att du uppdaterar vart du är.... och att du mår bra.

Kram fr mamma

2010-05-15 @ 21:35:22
Postat av: Hans

Hej Jojje,



sköt om dig!



Hans

2010-05-15 @ 22:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0