Siem Reap - Kambodja

Nu har man lamnat Huvudstaden Phnom Penh for en lite mindre stad Siem Reap. Det var 7 timmars bussresa innan vi var framme men jag och Jeroun hade en riktigt trevlig resa tillsammans. Vi kakade spindlar och en massa bananer!

Men innan jag lamnade Phnom Penh sa var jag faktikst och kollade pa kickboxing i lordags, det var riktigt roligt faktiskt. Var inte riktigt meningen men utanfor mitt guesthouse stod det en massa Tuktukchaufforer ( ungefar taxichaufforer fast man aker motorcykel med vagn bakom), och en av de fragade om jag ville folja med och kolla pa kickboxing och jag sa att jag inte hade ekonomi for det.... "It's Free"... Behovde bara betala 2 dollar for transport dit och tillbaka... OCh de kan man vall betala tankte jag... 5 Matcher var det och det var riktigt underhallande. DEt var som sagt gratis o ga in och det forsta jag ser ar ett gang killar o tjejer kanske 6 - 14 ar som sitter ringside och tycker det ar jattehaftigt... EN liten chock da faktikst, Jag personligen tycker nog att de ar lite for sma for att ga pa kickboxing. Mkty intryck och upplevelser som de sjalva vill prova sen. INTE BRA!
Det fanns aven mindre barn dar, 0 - 5 men de ar kanske skillnad de forstar inte riktigt an vad de gor ossa... MENMEN.

Nu ar vi iaf i Siem Reap, vi hade inte kollat upp nagra hotell eller guesthouse men vi hade hort att en del pratade om nagra bra och billiga. Vi provade det forsta vi kom pa, Garden Village Guesthouse. PERFEKT!!!
EN DOLLAR / person/ natt! CRAZY!!!

Man sover i dormrum , dvs flera sangar i varje rum. Och jag vet inte om ni minns Expedition Robinson? Men sa sover vi nu, helt sjukt! EN liten koja 1 meter upp i luften med ett enormt myggnat som haller borta insekter, odlor, ormar och skit. DEt é helet sjukt!

Idag ar det bara en relaxa dag, och imorrn drar vi till Angkor Wat for ett 3 dagars aventyr.

NU ar det hon FRU Kost som ropar pa oss...:=D

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0