There're nine million bicycles in beijng

Ojojoj, nu ar det mkt som har hant. Jag har hunnit med att besoka "da forbidden citiiiii", det var riktigt intressant faktikst. Jag som har trott att det var en inhangnad med typ 2 hus, men det ar hur stort som helst, och hur mkt saker som helst att se och lasa om, det var verkligen intressant. Sen sa igar sa akte jag pa guidad tur till "da grejt wallll", vi var en full buss som gav oss ivag till den enligt manga vackraste och mest sevarda etappen av muren. Pa vagen dit sa satt jag brevid en snubbe fran Serbien fast just nu sa jobbar han och bor i seoul - Sydkorea. Vi fick riktigt bra kontakt under den ca 2 timmar langa bussresan, och vi gick tillsammans pa muren oxa, sen sa fragade han om jag ville hanga pa till seoul i nagra dagar, och jag sa att jag skulle tanka pa det, och det har jag gjort men inte tillrackligt an. Men kanske, sa drar jag alltsa till seoul pa tisdag. Men som sagt jag har inte bestamt nagot an. Men alltsa, nu har man iallafall "climb the grejt wall", en upplevelse kan jag saga. Sen sa igar kvall sa var vi ett gang killar som satt och snackade lite i baren pa varat hostel, och efter en stund sa gick vi ut pa promenad, och dar i ett litet stand sa salde de kyckling, far ''lamm" tesiklar, grashopper och skorpioner. Nej jag skojar inte jag ar helt allvarlig, testiklarna far vanta nagra dagar, men grashopper och skorpion har jag iallafall atit nu, bra grejer! Det var inte sa farligt som jag trodde faktikst, det smakade typ jattebrand bacon men mkt krydda pa. Om man inte tankte pa att det var grashoppa eller skorpioner som man at sa var det okay faktikst, men nar man tankte pa att det faktikst var en skorpion man hade i munnen sa blev det hela valdigt annorlunda. Aja, vad ska man saga ingen hojdare men atbart iaf. Sen sa drack vi lite ol och spelade biljard tills 5 imorse. Och faktum ar att jag just vinkade hejda till dessa mkt trevliga manniskor fran tyskland, england, skottland och uzbekistan. Blev inte jatte mkt somn i natten som var nu iaf, sa var valdigt trott imorse, men hade anda bestamt mig for att hyra en cykel idag, och det gjorde jag. Vill att ni ska veta att folk har i beijing cyklar och kor bil hur som helst, de ar riktigt duktiga pa det de gor, men det ar nastan mer galenskap an skicklighet. sa nar jag val satte mig pa cykeln idag sa var jag lite nervos over vad som skulle handa, men man maste ju leva lite farligt ibland sa jag gjorde precis som kineserna, jag korde lite vart jag ville och plingade pa ringklockan sa att de skulle akta sig. Och man kor ju i princip mitt i vagen, och byter filer precis som bilar gor, sa om man jamfor sa har jag i princip cyklat pa e4:an, bade ratt hall och fel hall, det var lite otackt i borjan men man vanjer sig och alla gor ju likadant sa alla vet att man maste halla uppsikt. Kineser ar ett riktigt trevligt folkslag oxa maste jag saga. Roliga, snalla, bemotande, hjalpsamma och trevliga ar bara fornamet. Ater till cyklandet, jag ville aka och se ''the nest'', alltsa den stora os-arenan som ligger i peking. Jag visste bara att den lag norrut i peking sa jag satte rak kurs dit, ingen egentlig aning om vart jag akte, men efter en timmes cyklande sa gick jag in i till en turistinformation som jag hittat langs vagen. Och faktum ar att jag var helt ratt, men jag hade ytterligare 11 km att cykla, och kan ju saga att jag inte cyklade ratt vag till en borjan heller sa. Men till slut sa kom jag fram och det var hur mkt folk som helst dar, det var sakerhetsvakter som skulle scanna bade mig och min vaska efter nagot olagligt/terror/farligt- saker. haha jag kom forbi anda, jag hade ioforsig ingenting olagligt pa mig men aterigen ar det roligt att leva lite farligt;D Det ar en mkt haftig och stor arena faktikst, tog nagra riktigt shyssta bilder  faktikst, nagra med lite kinesbarn som jag ville skulle vara med och lite andra saker. Sen sa cyklade jag tillbaka till hotellet, det hela tog 6.5 timmar. Jojje var och ar jattetrott! Men det ar lite av smasakerna som har hant senaste dagarna.



Peace out! 


Kommentarer
Postat av: Giulia

Skorpion lät väldigt spännande och skrämmande! De måste alltså ha tömt den jäveln på giftet, ja, annars hade du ju inte kunnat berätta om din matupplevelse. Peace!

2010-05-06 @ 19:36:00
URL: http://giuliarf.blogg.se/
Postat av: Jojje

Ingen aning, man ska inte fraga sa mkt Giulia. Ta det som det kommer! Men formodligen sa hade nagra attriga kineser tagit bort det, men You'll never know!

2010-05-08 @ 14:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0